پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204661
سي سوره از قرآن که بيماري‌ها را درمان مي‌کنند
تاریخ انتشار : 1395/01/16 12:51:06
نمایش : 1307
پيامبر(ص) فرمود: کسي که از قرآن شفا نخواند پس خداوند او را شفا نمي‌دهد...
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيامبر(ص) و امامان معصوم(ع) براي درمان بسياري از بيماري‌ها خواندن آيات و سوره‌هاي قرآن را توصيه کرده‌اند. مجموعه‌اي از اين احاديث و روايات در کتاب مکارم الاخلاق جمع‌آوري شده که در ادامه آنها را با هم مي‌خوانيم:

 

1. پيامبر(ص) فرمود: کسي که از قرآن شفا نخواند پس خداوند او را شفا نمي‌دهد.
2. امام صادق(ع) فرمود: کسي که از قرآن صد آيه را تلاوت کند سپس هفت مرتبه «يا الله» بگويد پس اگر آن را بر سنگي بخواند آن مي‌شکافد.
3. امام کاظم(ع) فرمود: اگر از چيزي ترسيدي پس صد آيه از هر جاي قرآن که بود بخوان پس سه مرتبه بگو:‌
«بارالها! بلا را از من دور گردان» و نيز ايشان فرمود: «کسي که يک آيه قرآن داشته باشد و از شرق به مغرب برود يقينا آن يک آيه او را کفايت مي‌کند» و نيز ايشان فرمود: در قرآن شفاي تمام بيماري‌ها موجود است.

سوره‌هاي شفابخش قرآن کريم

1.امام(ع) فرمود: کسي که گرفتار بيماري شد هفت مرتبه سوره حمد را بخواند که بيماري او آرام مي‌گيرد و اگر خوب نشد هفتاد مرتبه بخواند که آرام مي‌شود.
2. پيامبر (ص) فرمود: خواندن هفت مرتبه سوره حمد، شفاي تمام امراض است و نيز صد مرتبه خواندن آن براي صاحبش تعويذي هست و اگر روح از بدن جدا شود، خداوند آن را به بدن بر مي‌گرداند.
3. امام صادق(ع) فرمود: اگر سوره حمد را بر مرده هفتاد مرتبه خواندي او زنده شد تعجب نکني.
4. امام باقر(ع) فرمود: اگر دچار بيماري شدي و بر جان خود ترسيدي پس سوره انعام را بخوان چرا که نمي‌گذارد از آن بيماري چيزي ناپسندي به تو برسد.
5. و نيز ايشان فرمود: کسي که سوره نحل را در هر ماه بخواند، در برابر بدهکاري او را کفايت مي‌کند و هفتاد نوع بلا را از او دور مي‌نمايد که کوچک‌ترين آن‌ها ديوانگي، جذام و پيسي مي‌باشد.
6. و در روايت ديگر آمده است که سوره نحل نگهباني است در مقابل شيطان، سپاهيان و طرفدارانش.
7. و نيز ايشان فرمود: کسي که سوره لقمان را در هر شب بخواند خداوند در شب ملکي را بر او مي‌گمارد تا در مقابل شيطان و سپاهيانش از او محافظت نمايد تا اين که صبح گردد و اگر آن را در روز بخواند از او در مقابل شيطان و سپاهيانش محافظت مي‌نمايد تا اين که شب شود.
8. امام صادق(ع) فرمود: براي هر چيزي قلبي است و قلب قرآن سوره يس است پس کسي که در روز سوره يس را بخواند (از خطرات و بلايا) محافظت مي‌شود و جزو روزي گيرندگان قرار مي‌گيرد تا اين که شب شود. و کسي که اين سوره را در شب قبل از خوابيدن بخواند، خداوند هزار ملک براي محافظت از او در مقابل تمامي شياطين رانده شده و تمامي آفات، قرار مي‌دهد و اگر کسي آن روز بميرد خداوند او را داخل بهشت مي‌نمايد.
9. و در روايتي ديگر آمده است که خواندن اين سوره براي دنيا، آخرت و محفوظ ماندن از تمامي آفات و بلاها که خود انسان و خانواده و مال را تهديد مي‌کند، مفيد مي‌باشد.
10. در روايت آمده است: کسي که کمبود عقلي دارد به او سوره يس را بخوانيد و يا بنويسيد و به او بخورانيد که مفيد است و اگر با آب زعفران در ظرفي شيشه‌اي نوشته شود و خورده شود بهتر است و باعث رهايي از آن بيماري مي‌شود.
11. امام صادق (ع) فرمود: کسي که هر جمعه سوره صافات را بخواند از هر نوع آفتي در امان است و در زندگي دنيايي‌اش تمام بليّات از او دفع مي‌گردد، و نيز در اين دنيا روزي وسيعي به او داده مي‌شود و به مال و فرزند و بدن او از طرف شيطان رانده شده، ستمگر و دشمن آسيبي نمي‌رسد.
و در روايت ديگر آمده است که خواندن اين سوره شرف، مرتبت و عزت در دنيا و آخرت مي‌دهد.
12. و نيز ايشان فرمود: کسي که سوره زمر را در روز يا در شب بخواند، خداوند شرف دنيا و آخرت را به او عطا مي‌کند و بدون خاندان و مال عزت به او مي‌بخشد.
13. کسي که سوره طور را بخواند خداوند خير دنيا و آخرت را برايش جمع مي‌کند.
14. کسي که سوره واقعه را در هر شب جمعه بخواند، خداوند او را دوست مي‌دارد و محبت او را در قلوب تمام مردم قرار مي‌دهد و در دنيا ابدا فقر، تنگدستي و ضرري از آفات دنيا نمي‌بيند و اين براي اميرالمومنين و فرزندان ايشان (ع) است.
15. کسي که در نماز واجب خود سوره حديد و مجادله را بخواند و بر آن مداومت نمايد در خانواده، بدن و مال خود بدي و نيازي نمي‌بيند.
16. امام سجاد(ع) فرمود: کسي که سوره ممتحنه را در نمازهاي واجب و نوافل بخواند خداوند قلب او را با ايمان مي‌آزمايد و در ديدگان او نور قرار مي‌دهد و فقر و ديوانگي به او و فرزندانش هرگز نمي‌رسد.
17. و در روايت ديگر آمده است که در نزد مردم فردي پسنديده قرار مي‌گيرد.
18. امام صادق (ع) فرمود: کسي که بسيار سوره جن را بخواند در زندگي‌اش آسيبي از جن و انس نمي‌بيند و جادو، سحر و حيله‌شان به او نمي‌رسد.
19. کسي که سوره مزمل در نماز عشا و يا در آخر شب بخواند، اين سوره به عنوان نگهبان و محافظ در طول شبانه روز با او خواهد بود در واقع زندگي و مرگ پاکيزه خواهد داشت.
20. کسي که سوره نازعات را بخواند، خداوند او را تشنه و عطشان وارد بهشت نمي‌کند و در دنيا اصلا بدبختي نمي‌بيند و در روايتي ديگر آمده است که خواندن اين سوره شفا براي مسموم و گزيدگي است.
21. کسي که سوره بروج را بر آب بخواند و بياشامد آن آب به او ضرري نمي‌رساند ان‌شاءالله تعالي.
22. کسي که در تمام نمازهاي واجب خود سوره قدر را بخواند به او گفته مي‌شود:‌ اي بنده خدا! تمام گناهان گذشته‌ات بخشيده شد پس اعمالت را از نو شروع کن.
23. کسي که سوره زلزال را در نوافل بخواند اصلا گرفتار زلزله نمي‌شد و به زلزله، صاعقه و آفتي از آفات دنيا نمي‌ميرد.
24. کسي که سوره همزه را در نمازهاي واجب بخواند، فقر از او دور مي‌شود و روزي‌اش به دست مي‌آيد و مرگ بد و غيرطبيعي از او دفع مي‌شود.
25. کسي که سوره کافرون و توحيد را در يکي از نمازهاي واجب خود بخواند خود و والدين و فرزندانش آمرزيده مي‌شود و اگر  جزو بدبختان باشد اسم او از دفتر بدبختان محو مي‌گردد و داخل دفتر خوشبختان نوشته مي‌شود و خداوند او را در آن دنيا در حالي که خوشبخت است زنده مي‌کند و او را شهيد مي‌ميراند و شهيد برمي‌انگيزد.
26. پيامبر (ص) فرمود: هرگاه يکي از شما دچار سردرد يا بيماري ديگري شد دست‌هاي خود را بگشايد و سوره حمد، توحيد، فلق و ناس را بخواند و دست را به صورت بکشد تا بيماري‌اش رفع شود.
27. امام صادق (ع) فرمود: خداوند به حضرت زهرا (ع) به جاي فدک، تب را به فرمان ايشان درآورد، پس هر يک از محبين زهرا (ع) و فرزندان ايشان دچار تب شد پس هزار مرتبه سوره توحيد را بخواند و به حق ايشان از خداوند بخواهد که تبش برطرف گردد.
28. کسي که سوره نصر را در نافله و با نماز واجب بخواند خداوند او را بر تمام دشمنان پيروز مي‌گرداند.
29. امام صادق(ع) فرمود: کسي که دچار بيماري يا سختي شد و سوره توحيد را نخواند و در آن بيماري يا سختي بميرد پس جزو اهل جهنم خواهد بود.
30. و نيز ايشان فرمود: کسي که به رختخواب برود و يازده مرتبه سوره توحيد را بخواند، خانه خودش و همسايگانش محافظت مي‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html